28 Mayıs 2015 Perşembe

SELAMLAR...
Canımız tatlı bir şeyler istediğinde hemen 5 dakikada yapabileceğimiz tatlıdır kendisi... Kimden bahsettiğim malum; irmik helvası :) Ama sütlü irmik helvası, içine biraz çam fıstığı katıyorsun o zaman daha da harika, oluyor sana çam fıstıklı irmik helvası <3  Bu böyle uzaaar gider. Demem o ki ben fıstığı kattım içine siz keyfinize göre katın katmayın. Hadi ben tarife geçiyorum, kolay gele :)



Malzemeler;

  • 1 su bardağı irmik
  • 1 su bardağı su
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı şeker
  • 4 yemek kaşığı margarin
  • Çam fıstığı
Yapılışı;
  • Önce süt ve şekeri koyun. Ocağa alın.
  • Ocakların altını yakın ve kaynatın arada karıştırın.
  • Diğer tarafta irmiği ocağa koyun
  • Hafif ateşte irmiği ve çam fıstığını irmiğin rengi ve kokusu dönene kadar karıştırın.
  • Bu arada şerbet kaynayınca altını kapatın.
  • İrmiğin rengi dönünce tereyağını ekleyip, biraz daha karıştırın.
  • Daha sonra yavaş ve dikkatli bir şekilde şerbeti helvaya dökün ( sıçrayabilir ) .
  • Karıştırarak hafif ateşte şerbeti çektirin ve ocağı kapatın.
  • Şerbetini çeken helvayı ağzı kapalı olarak 10 dakika dinlendirin.
  • Helvayı alt - üst edip karıştırın ve irmik helvamız servise hazır.
  • Küçük kase yada kalıplara boşaltın ve ters çevirin.
  • Dilediğiniz gibi süsleyip, servis edin. ( Ben antep fıstığıyla süsledim:) )
Afiyet Olsun.. :)

0 yorum:

Yorum Gönder