25 Mayıs 2015 Pazartesi

SELAMLAR...
Her halde bayanların "giyecek bir şey bulamamaktan" sonraki en büyük problemi "akşam ne pişirsem?" dir... Bu gün sizin için bir fikrim var! Patatesli köfte <3  Ben soğansız yaptım, malum annelik telaşı, soğanla aram iyi değil bu aralar fakat tarife ekleyeceğim... Yapanlara kolay gelsin, pişirenlere afiyet olsun :)
fırında patatesli köfte

Malzemeler;
  • 5 orta boy patates
  • 4-5 tane domates
  • yeşil biber
  • 2 soğan
  • yarım kilo kıyma
  • yarım su bardağı sıvı yağ,
  • 2 diş sarımsak
  • 1 tatlı kaşığı salça
  • pul biber
  • karabiber 
  • kimyon
  • tuz


YAPILIŞI;                                                                      

  • Patatesleri, domatesi, biberi aşağıdaki fotoğraflar gibi doğrayalım. Soğanı da tepsi yemeğine göre piyazlama doğrayalım. (Yazar adını duydukça fena oluyor soğanın :) ) Şimdi tüm doğradıklarımızı yemek yapacağımız tepside birleştirelim. Yarım su bardağı yağımızı, salçamızı, bir miktar da karabiber ve tuzu sebzelerin üstüne koyup sebzeleri baharatlarla harmanlayalım.
  • Şimdi farklı bir yoğurma kabına kıymamızı koyalım, sarımsakları ezelim, pul biber, karabiber, kimyon ve tuzu ete katalım. İyice hepsi karışana kadar yoğuralım.
  • Kıymamızdan ceviz büyüklüğünde yuvarlaklar yapıp sonra üstüne bastırarak köftelerimizi elde edip yemeği pişireceğimiz tepsiye sebzelerin arasına koyalım (ben sebzelerin arasını parmak uçlarımla aralayıp kıymayı rastgele aralıklara koydum, aralıklar bitince rastgele üstüne koydum)
  • Yemeğimizin pişmemiş hali hazır, artık onu 200 derece fırında pişirebilirsiniz...
Ben yanında cacık ve bulgur pilavı yaptım siz pirinç pilavı salata artık canınız ne isterse yapın :) Yapım aşama fotoğrafları aşağıda :)
AFİYET OLSUN...
fırında patatesli köfte  


fırında patatesli köfte

fırında patatesli köfte

1 yorum: